Követőim

2010. szeptember 20., hétfő

Tipikos pályamunkái

Bemutatom  Tipikos  csodás Angyal-seregét! Nekem már Angyalkám van, most az ördiért  rajongok :-)))
Köszönjük szépen!!!

1. Pályamunka


CSERÉP ANGYALKÁK  




A képen látható angyalok könnyen, számos formában és méretben elkészíthetőek (mint látható). 
Lehet „lógó” lába az angyalkának, de anélkül is elkészíthető. 
Lehet copfos, tarthat a kezében gyertyát, szívet, ajándékot… stb. és készíthetünk fiú angyalkát is! :-))

SZÜKSÉGES ANYAGOK:










-         1 db agyagcserép bármilyen méretben (ez lehet rózsacserép, mint a képen, de lehet harangcserép, vagy egy egyszerű cserép, de műanyag NEM jó)
-         1 papír- vagy hungarocell golyó (a cserép nagyságának megfelelő) fejnek
-         színes madzag karnak
-         2 kisebb papír- vagy hungarocell golyó a kézhez (+2 HA lábat is akarsz)
-         testszínű festék a fejhez
-         hobbi festék (attól függően milyen színű ruhát szeretnél az angyalkának)
-         ecsetek
-         ragasztópisztoly (kisebb angyalkákhoz pillanat- vagy hobbiragasztó is elég lehet)
-         babahaj vagy fonal hajnak
-         színes (karácsonyi) szalagok maslinak és szárnynak (szárnyat aranyszínű kartonból is készíthetsz)
-         fekete filc, piros filc/zsírkréta az archoz (esetleg festék is jó) – kisebb fejeket lehet megrajzolva is kapni.
-         aranyszál glóriának

ESETLEG MÉG

-         fa babakéz
-         fa babaláb
-         kisebb cserép gyertyatartónak
-         gyöngyök pl. nyakláncnak
-         különböző csipkék díszítésnek
-         repesztő lakk (más néven antiklakk)
-         hobbilakk
-         csillámpor díszítéshez
-         struktúrpaszta műhónak



ELKÉSZÍTÉS

Most két angyalka elkészítését mutatom be. Egyik lelógó lábú és kicsi, a másik nagyobb.
Sajnos még nem vásároltam be karácsonyra, így most az itthon lévő MARADÉKOKAT használom majd.

1. lépés

Kifestem a cserepet olyan színűre, amilyen ruhát szeretnék az angyalkának. Jelen esetben mindkét angyalkát fehérre festettem. A fejet pedig lefestem testszínűre (kicsit keverhettem volna bele egy kis fehéret, mert így lebarnult angyalkák lesznek :-)))
Ugye milyen rondák, de nyugi lesz ez még…

 














A kisebb angyal „ruhája” kész is a nagyobbat viszont mikor megszáradt a festék, lekenem repesztő lakkal, majd 60 perc múlva egy másik színnel (jelen esetben arannyal). Így pár perc múlva repedések keletkeznek, antik hatású lesz a „ruhája”. Itt nagyon kell vigyázni, mert csak egyszer lehet átkenni az angyalka ruháját, mert különben nem jönnek létre a repedések. Mutatok egy régebbi angyalt (Ő a legnagyobb angyalom) ott is repesztő lakkot használtam.






2. lépés

Ha megszáradt a „ruha”, le szoktam még kenni hobbilakkal, mert akkor szép fényes lesz a ruhájuk (repesztő lakk esetében nem kell, mert az maga is lakk). Ilyenkor, ha csillámport öntesz a lakkra, akkor kész a ruha díszítése is, pl. én most a kisangyalnál a „ruha aljára” öntöttem.
Felragasztom a karokat, a fejet, a kezeket, lábakat! Esetleg a ruha díszítését, mit például itt a nagy angyal esetében, mert találtam egy szíves szalagot! Ugyancsak rögzítem, ragasztom a kezekbe a szívet, cserepet, gyertyát….stb.

 









                      
3. lépés

Az angyalkák nyakába szalagot kötök (vagy jöhet a gyöngysor, csipkedísz, lásd fent… stb.) vagy készítek egy szalagot és felragasztom.
Felragasztom a szárnyat: vagy aranyszínű kartonból kivágom, vagy egyszerűen középen összekötök egy szalagot (inkább kettőt) és így elkészítem a szárnyat.
Majd a hajat is felragasztom! Eddig csak szőke angyalkákat készítettem, de most nem volt itthon csak barna babahaj nagyobb mennyiségben! :-))



                                                                        
   


Utolsó simítások

Végül megrajzolom vagy megfestem az arcot, illetve felrakom a glóriát! Az arcot meg lehet rajzolni filccel, vagy megfesteni hobbifestékkel. Ha van fehér lakkfilced, akkor a szem fehérjét azzal is elkészítheted. Számtalan arcot lehet készíteni!
KÉSZ!

   
Akár az ördög is elkészíthető, csak piros és fekete zseníliadrótot kell beszerezni! :-)))


TANÁCSOK:

-         A cserepek olcsón beszerezhetők a bolhapiacokon. Én mindig ott vásárlom őket, pár 100 forintért többet is kapok. A boltokban pl. egy!, rózsacserép (az a hosszú) 1000 Ft felett van.
-         A ragasztópisztollyal nagyon vigyázzatok, mert nagyon meg tud égetni. Kisebb angyaloknál bármilyen hobbiragasztó jó, de a nagyobbaknál ez a biztos, gyors módszer.
-         Ja! És már egy pár tréningem bánta a festést, ragasztást, szép színesek lettek! :-)))
-         Nem kell festeni, ha vásároltok aranyspray-t, mert akkor egyszerűen lefújátok a cserepet. Én is szoktam alkalmazni.
-         A kellékeket a következő helyekről szoktam beszerezni:
o       www.opitec.hu
o       Papírboltok, rövidáru boltok
o       www.kreatívhobby.hu (van boltjuk az Üllői úton és a Westendben – utóbbi egyre rosszabb, de pl. festékek vannak)
o       Néha www.hobbymuvesz.hu




2. Pályamunka




Hóemberek




Szükséges anyagok

-         különböző méretű agyagcserepek
-         fehér hobbifesték (fekete, ha kalap is cserépből van)
-         ecset
-         polár anyag sálnak, sapkának vagy piros filc
-         piros pompom orrnak (vagy fehér papírrúd narancssárgára festve)
-         gombok vagy fehér papírgolyók (feketére festve)
-         fekete pompom kéznek (esetleg fehér papírgolyó)
-         fekete gyöngy szemnek (vagy mozgó szem)
-         hurkapálca és rafia seprűnek
-         feketefilc
-         pirosfilc
-         ha gyertyatartós hóembert készíted, egy kis darab piros dekorgumi és gyertya
-         esetleg cilinder, gyertya, strúkturpaszta (hó hatásnak)
-         ragasztópisztoly

Elkészítés:

NAGYON egyszerű és számos lehetőség van!
  1. lefestem a cserepeket
  2. felragasztom a szemeket, karokat, cilindert…stb.
  3. megrajzolom az arcot
  4. elkészítem hurkapálcikából és rafiából a seprűt és azt is rögzítem!

UGYE MILYEN EGYSZERŰ!!!! HAJRÁ!

A sorsolásra felajánlok 1 db angyal és 1 db ördög párost! :-)))






3. Pályamunka



ASZTALDÍSZ

Ez az a projekt, amit bárki el tud készíteni és a lehetőségek határtalanok.

Szükséges eszközök:

-         cserepek vagy kaspó
-         hobbifesték  és ecset(ha színes kaspót veszel, ez nem kell)
-         gyertya
-         színes, karácsonyi szalagok
-         karácsonyi gömbök, karácsonyi gyöngysor
-         tobozok
-         angyalka (saját készítésű vagy boltban vásárolt)
-         fenyőágak, termések ...stb. (mű!)
-         ragasztópisztoly
-         aranyspray
-         oázis (esetleg homok)

Az elkészítés:

  1. lefestem a cserepet (ha nem színes kaspót vettem)
  2. megtöltöm oázissal (vagy homokkal)
  3. lefújom aranyspray-vel a fenyőtobozt
  4. beleszúrom a fenyőágakat, gyertyát  (ha kell ragasztom)
  5. felragasztom az angyalt, a gyöngysort, a szalagot, karácsonyi gömböt

A toboz, műfenyőág…stb. beszerezhető csomagban, de már volt olyan, hogy megvettem egy szörnyen ízléstelen koszorút egy nagyáruházban, majd szétszedtem. J

A harmadik képet csak azért mutatom meg, mert ez aztán tényleg  NAGYON egyszerű.
Üvegtál, beleöntesz tobozt, ánizscsillagot, fahéjrúdat, citrom- és narancs karikát, karácsonyi gömböket….stb. Díszíted egy szalaggal és kész!










Köszönjük, Tipikos!!!!



8 megjegyzés:

  1. Természetesen felajánlok egy angyalkát a sorsolásra! :DDD

    VálaszTörlés
  2. Imádom őket!:) Végre, fény derült az elkészítésükre! Ehhez viszont vékony, finom ujjak kellenek, ami nekem már nincs, sajnos...

    VálaszTörlés
  3. Az a középső hóember meg az apró "nagyon állat"!!

    VálaszTörlés
  4. Mondd csak, Te találod ki a figurákat??? Mert az hallatlan nagy fantáziára utal!!!

    VálaszTörlés
  5. Igaza van Latinkának! Az a középső kis "lüke" nekem is nagyon bejön :-)))

    VálaszTörlés
  6. Hát az alapötlet nem az enyém, csak "átdolgoztam" pl. a sapkával, vagy a pompom orral! Szerintem így sokkal aranyosabbak.

    VálaszTörlés
  7. Viccesek a hóemberek, az asztalidíszek is mutatósak és már a 3. pályamunkát is bemutattad! Na, csipkedem magam!

    VálaszTörlés