Követőim

2010. szeptember 15., szerda

Ennivalóan kedves ajándékok és más egyebek - versenyen kívül!

 CSáknir  küldte nekünk ezt a szuper ötletet! Köszönjük!

Leveles tésztából készült szaloncukor

Hozzávalók:
- 50 dkg leveles tészta

A diós töltelékhez:
- 7 dkg darált dió
- 5 dkg cukor
- 2 dkg zsemlemorzsa
- 0,6 dl tej
- fél csomag vaníliás cukor
- mazsola

A mákos töltelékhez:
- 7 dkg darált mák
- 5 dkg cukor
- 2 dkg zsemlemorzsa
- 0,6 dl tej
- fél csomag vaníliás cukor
- mazsola
- fél citrom reszelt héja

A tészta nyújtásához:
- liszt a tészta megkenéséhez:
- 1 egész tojás 
Először elkészítjük a töltelékeket, mindkettőnél ugyanúgy járunk el. A tejet felforrósítjuk, feloldjuk benne a cukrot és a vaníliás cukrot. Belekeverjük a darált mákot vagy a diót, ezenkívül a mazsolát, a zsemlemorzsát és a reszelt citrom héját. Levesszük a tűzről és teljesen kihűtjük.
A készen vásárolt, egy darabban lévő leveles tésztát félbevágjuk, majd lisztezett munkalapon egyenként 45,5x25 cm-es téglalapra nyújtjuk. Derelye- vagy pizzavágóval felvágjuk 6,5x12,5 cm-es darabokká. A tölteléket ráhelyezzük, majd tojásfehérjével a töltelék körül bekenjük a tésztát. Feltekerjük a szaloncukrokat, majd egy szalaggal a töltelék mellett jól összehúzzuk. A tojásfehérje segít a tészta tapadásában. A süti széleit egy olló segítségével berojtozzuk, sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük. Lekenjük tojássárgájával, de nem az egész sütit, hanem csak addig, ameddig az alufóliás rész ér a klasszikus szaloncukron.
Előmelegített sütőben180 fokon 12 percig sütjük. Porcukorral meghintve tálaljuk.
 



Latinka blogjában bukkantam erre a bejegyzésre.  Figyelek, Magdi :-)))

Tiffany-Andi,figyelj!


Már ellőttem a három lehetőségemet Andi pályázatán,azért játékon kívül figyelmébe ajánlom ezeket a koszorúkat. Elsősorban a narancsosat: szárított narancskarikákat fűztem fel,közé egy-egy szem mogyorót: egyrészt kevesebb narancs kell:)),másrészt nem ér össze,így kisebb az esélye,hogy megpenészedik.
A másikat egy régi Burdában találtam,és nagyon hasonlít ahhoz,amit a Matula ikrek készítettek Andi pályázatára,csak én kitömtem a jojókat egy kicsikét. Mutatós,de nekem macerás,nem tudom,készül-e még,pedig kiszabdaltam egy jó adagot:)

1. Karácsonyi lekvár


Az én receptem: 3 kg szilva
                          kb. 90 dkg cukor
                          0,5 dl ecet  ( 15%-os)
                          fahéj, szegfűszeg

A szilvát megmosom, kimagozom és egy zománcozott lábosba teszem. Rászórom a cukrot, ráöntöm az ecetet és egy napig letakarva állni hagyom. Másnap néhány darab fahéjat és egy ek. szegfűszeget is hozzáadok, és főni teszem. 3 órán át főzöm, DE szigorúan tilos megkavarni, mert különben leég!!!!
Ha kész, leveszem a tűzről, kb. 20 percig kavarom erősen, hogy pépesedjen, majd kis üvegekbe teszem. Csipetnyi tartósítószert teszek a tetejére, lezárom, és fejjel lefelé állítom 5-10 percre ( hogy a vákuum kialakuljon) Utána száraz dunsztba megy  másnapig.

Közben üvegmatrica festékkel helyes kis szilvákat rajzolok - festek, amik másnapra meg is száradnak.
Ezzel díszitem az üvegeket, hogy a boldog tulajdonos tudja majd, mi van benne :-)))
És mivel Karácsonyra készül, a tetejére csinos kis karácsonyi mintás anyagot teszek.
Szebb lenne, ha cikk-cakk ollóval vágnám körbe, de az nekem sajnos nincs.
Szerintem isteni ajándék, hisz a szilva lekvár a Karácsony egyik elengedhetetlen íze!
Azt tervezem, narancs lekvárt is fogok készíteni, és ha találok valami jó receptet, közzé teszem!

Nem ajánlom fel sorsolásra! :-)))

Íme a képek:



2. Illat zsákocskák 


Dia megmutatta nekünk, hogyan készíthetünk gyönyörű szaloncukrokat textilből.
Tavaly én is varrtam néhányat, és kiegészítettem zsákocskákkal, amiket vatelinnel kitömtem és fahéj darabot, szegfűszeget tettem bele. Csodás illata volt! Egy darab nem maradt nekem, nem tudom, hová lettek...:-)))
Még szerencse, hogy Batorbától kaptam ajándékba egy készletet :-))




3. Üveg dísz - csak tiffanysoknak


Sajnos, ezt nem tudja bárki mwgcsinálni, de mivel tudom, hogy többen is olvassátok, akik tiffanyztok, hátha hasznát veszitek.
Tavaly ilyeneket gyártottunk az iskolában a Luca-napi vásárra. Nagyon kapós volt!!!  Sajnos, csak az én 2 db-omról van kép, a többit el kell képzelni!

Katedrál üvegből kivágtam kerek, ovális és csepp formájú üveget, megcsiszoltam, befóliáztam, befuttattam cinnel, akasztót forrasztottam rá, patina, antioxi.......és bevittem a suliba.

A gyerekek üvegmatrica festékkel elkészítették a megfelelő méretű képeket, majd száradás után rátették az üvegre. Gyönyörűek voltak! Volt tájkép, templom, rénszarvas, gyertya, fenyő......stb

Íme:    .






Megint egy "ennivaló": Mézes csupor    avagy Micimackó álma :-)))


Nem én találtam ki, hisz már gyerekoromban is ettem hasonlót, és nyilván sokkal régebbről ered.........mint amikor gyerek voltam :-)))   ( bár a kicsi fiaim időnként kérdeznek olyat, hogy az én gyerekkoromban volt-e Tv?  :-)))))   meg hasonló kedvességek. 66-ban születtem .-)))


Szóval! Szükség van néhány kis üvegre. ( vigyázat, drága dolog!!! Kis üveg is elég)

Megtöltöd aszalt szilvával, aszalt sárgabarackkal, dióval, natúr mogyoróval, pekán dióval , kesu dióval.....bármivel, amit kapsz.




Finom mézzel töltöd fel, kb. egy óra alatt, hogy alaposan lecsurogjon mindenhová. Én most erdei virág mézzel töltöttem, amit egy termelő bácsitól veszek..





Szóval, ha már csurig telt, lezárod, és szép kis karácsonyi fedőt adsz neki!!!  
Szerintem isteni lesz Karácsonyra, ha összeérik!!


A következő ötleteket Mónika küldte nekünk- versenyen kívül. Köszönjük! Biztosan hasznát vesszük!! 

Adventi tölcsérek

ImageAnyagok, eszközök:
    * 12 db színes A/4-es karton + 1 db aranyszínű A/4-es karton
    * ajándékkötöző szalag igény szerint 1 vagy 2 csomag
    * olló
    * ceruza, alkoholos filc
    * ragasztó
    * tűzőgép
    * laplyukasztó

Elkészítés:
Az A/4-es színes kartonokat félbevágtam.

Minden félből tölcsért tekertem, amit tűzőgéppel rögzítettem.

A tölcsérek szélét laplyukasztóval végig kilyukasztottam, ebbe fűztem az igény szerinti hosszúságú kötöző szalagot.
Image
Sablon alapján ceruzával csillagokat rajzoltam az aranyszínű kartonra, kivágtam, és az alkoholos filccel megszámoztam őket.
Image
Ragasztóval a csillagokat a tölcsérekre erősítettem és felakasztottam őket.
Image 
  ---------------------------------------------------------------------------
 Üveg mécsestartó
ImageHozzávalók
* üveglap
 * üveg mécsestartó
* ömlenyragasztó
* üvegfesték
* mécses
Elkészítése
Üveglapból az üvegessel, vagy az ügyes férjünkkel kivágatunk egy kört, aminek az aljából levágatunk egy szeletkét is.

A kívánt mintát tartalmazó sablont az üveglap alá fektetjük és átrajzoljuk, üvegfestékkel vagy akár matricafestékkel kifestjük.

A festék száradása után az üveglap hátuljára ömlenyragasztóval rögzítjük a mécsestartót.

Száradás után mécsest teszünk bele.

Image 
Image
Image 



Csaknir küldte nekünk az alábbi ajándék ötletet! Köszönjük szépen!!!!  Gyönyörű!!
Karácsonyfák filcből



Hozzávalók:
- bármilyen nagyságú és formájú fenyő filcből 2 db (a képen kb 10-13 cm magas)
- egy 15 cm átmérőjű kör  - mondjuk karácsonyi anyagból
- a díszítéshez gyöngyök, hungarocell golyócskák, flitterek, vagy bármi amit varrni, vagy ragasztani lehet
- hurkapálca
- rizs

A két filc fenyőt összevarrjuk úgy, hogy az alján hagyunk annyi rést, hogy a hurkapálcát bele lehessen dugni.

A kört beráncoljuk úgy, hogy  kb 2-3 mm-t behajtunk a széléből. 
Majd szorosra húzzuk, elvarrjuk és megtöltjük rizzsel, vagy egyéb apró szemes bármivel. 

Az összevarr fenyőt a gyöngyökkel és/vagy egyebekkel feldíszítjük. Lehet mindkét oldalát egyformára, különbözőre, meg akárhogyan. A hungarocell golyócskákat lehet varrni, de nagyon óvatosan, mert ha nagyon meghúzzuk a cérnát, kiszakadhat belőle.


A díszítés után a hurkapálcát beledugjuk, majd a rizzsel töltött gömbbe (földlabdába). Persze lehet kisebb nagyobb virágcserépbe tenni, homokot, bármit, amiben megáll a filckarácsonyfa.


Ismét Mónika küldött nekünk egy nagyszerű ötletet!                      

Adventi naptár gyertya - vagy gyertya naptár?


Adventi naptárat készítettem felnőtteknek, azoknak, akiknek még minden nap számít!
Csak egy gyertya kell hozzá és egy pakk gyertyaíró készlet. Ja, meg egy vonalzó és kés, hogy felosszam egyenlő részekre és bejelöljem.



Köszönjük, Mónika!!!

8 megjegyzés:

  1. Hannám jele a szilva lett az oviba! :))

    VálaszTörlés
  2. Én ilyen gasztro ajándéknak citrom-zselét és a Chatney-t szoktam csomagolni!!!!:-))) Illetve majd most jön hozzá az "Erős Pista" és a gyerekeknek az "Édes Anna".:-)))

    VálaszTörlés
  3. Hiszem, ha látom :-))) Mutasd meg!!

    VálaszTörlés
  4. Jön majd a pályázati anyag, de most kiállításra készül a csoportunk. Aztán már ötötletem is van, úgyhogy pályázaton kívül a blogomban is lesz ötlet.
    Biztosan finya a szilva.

    VálaszTörlés
  5. Még van vagy 2 tucat finom likőr receptem is! Esetleg ha érdekel valakit elküldöm szívesen.
    Én is most állok majd neki likőröket gyártani (ánizsos előnyben!)

    VálaszTörlés