Követőim

2010. október 11., hétfő

Kera pályamunkái

Nagy rajongója vagyok a horgolt dolgoknak, nem is értem, miért maradt ki az életemből.:-((
Nézzétek ezeket a csodálatos díszeket, amiket Kera  küldött nekünk!! Mesések!
Aki tud horgolni, a rajzok alapján bátran belevághat!   Köszönjük, Kera!

1. Pályamunka



Szaloncukor




Egy sémára készülnek. Az 1-6 sorig ugyanaz mindegyik minta, utána változik.
A közepénél kezdem el horgolni, 24 láncszemmel indulok, amit körré kapcsolok, meghorgolom a cukor felét a minta alapján. (1-9 sor) Majd az induló láncszemekre horgolok 24 egyráhajtásos pálcát és a 3. sor mintájától folytatva meghorgolom a cukor másik felét.
A 11 sor befejezése után ki kell tömni!!, mert innét már olyan vékonyra szűkítjük, hogy nem fogjuk tudni a tömőanyagot beletenni.









Csillagok:


 1 csillag:
A rajzolt mintához képes annyi az eltérés, hogy 8 ívvel készítettem. A rajzolton túl sok az ív és nem tudtam szépen kifeszíteni, túl sűrű lett. Elkészítettem úgy is, hogy a belső 5 ráhajtásos pálcák helyett 3 ráhajtásosakat horgoltam, úgy is nagyon szép lett.





2. csillag:
Szintén 8 ívvel készítettem, egyébként az ábrának megfelelően dolgoztam.






3. csillag
A rajz alapján készült a csillag, igazából egy ez egy gömb mintája, de csillagnak is szép lett.




Keményítés:
Szerintem egy nagyon fontos lépés, hiába a szép munka, ha a keményítés nem jól sikerül. OP-Art folyékony keményítőt használtam, töményen áztattam bele a horgolt díszeket. Majd következett a formára igazítás. Én egy régi lepedővel bevontam egy hungarocell táblát, erre feszítem ki a csillagokat. A csúcsoknál, vagy ahol a minta megkívánja, kicsit sréhen tűzőm bele a tűket, és jól kifeszítem. Szemre szoktam kitűzni, de ha nem bízol a szemmértékedben, akkor egy körzővel kört kell rajzolni és ennek mentén letűzni a csillagot. Jó feszes legyen, úgy szép. Amikor már éppen csak nedves, le szoktam venni, és újratűzöm, különben odaragad és elég nehéz leszedni.




2. pályamunka

Gömbök



1. gömb


A gömb horgolásánál az utolsó sort elhagytam. Elkészítettem az egyik felét, eltisztáztam, majd meghorgoltam még egyszer (szintén az utolsó sor nélkül!) Az 5. sor horgolása közben összefogtam a két csillagot, és a nyilacskák által mutatott szemnél beleöltöttem egy sima láncszemmel a másik fél ugyanazon szemébe, ezt minden csúcsnál ismételni kell, így lesz belőle gömb. Tehát nem utólag van összehorgolva, hanem menet közben.





2-es és 3-as gömb mintája:
A minta alapján készült, a nyilacskák által mutatott helyen van összehorgolva a két csillag gömbbé, ahogy az előző leírásban leírtam.




4. gömb:
10 ívet horgoltam a kezdő láncszemkörbe, és csak az 5. mintáig horgoltam meg. Ha végig elkészül, jóval nagyobb gömb lesz belőle.
Összehorgolása ugyanaz, mint az előzőleg leírtaknál, az 5 láncszemes ívek csúcsánál kell összehorgolni.
Igazából ez egy csillag mintája, nagyon szép csillag lesz belőle, itt is elég a 10 ív.





5. gömb:

Egy szép kicsi gömb lesz belőle, 14 minta is elég, akkor nem lesz ilyen sűrű, talán úgy még szebb lett volna. (én elszámoltam és 16 ívet horgoltam a mintán lévő 15 helyett)





Keményítés:
Szerintem egy nagyon fontos lépés, hiába a szép munka, ha a keményítés nem jól sikerül. OP-Art folyékony keményítőt használtam, töményen áztattam bele a horgolt díszeket. Majd következett a formára igazítás. A gömbökbe, a legnagyobb lyukon keresztül beledugok egy lufit, majd felfújom amennyire lehet, hogy jó feszes legyen a gömb. Így hagyom megszáradni, ha már kemény, leeresztem belőle a lufit. Érdemes a fehér lufit használni, mert a színes megfogja, ahogy az én legnagyobb gömbömön is látszik, rózsaszín lett tőle.





3. Pályamunka

Horgolt csúcsdísz




20-as horgolócérnából készült, 1-es horgolótűvel. Így kb. 13 cm magas lett a kész dísz.

A minta alapján 3 db egyforma csillagot kell horgolni. A 7. sorig körbehorgolva dolgozunk, majd a 8. sortól minden csúcsot külön kell meghorgolni. Az összevarrás előtt kikeményítettem, folyékony Op-art keményítőt használtam töményen itt is. 10 percig hagytam benne. A csillagoknál leírtaknak megfelelően tűztem és keményítettem ki.
Ezután összevarrtam. Összefogtam körben a 3 csillagot és csúcsától indulva kb 1 cm hosszan összevarrtam a szélüknél. Majd az ábrán bekarikázott részeknél varrtam össze a közepétől kb 1-1,5 cm-re, 3x kell ismételni. Így lesz 6 csúcsa a csillagunknak és szép légies lesz a látvány. A lényeg, hogy egy fakanálnyi lyuk legyen középen, hogy rá tudjuk húzni a fa csúcsára. Az eredeti leírás a csillagok széleit körbevarrva mutatja, de úgy csak 3 ága lenne a csillagnak és túl „vastag”, elveszik a minta szépsége.
Érdemes nekiállni, gyönyörűségesen mutat a fa csúcsán, soha nem volt még ilyen szép csúcsdíszünk. A kép nem adja vissza az igazi szépségét. Ha nem boldogultok a mintával vagy az összevarrással, szívesen segítek.






Kera felajánlott 3 csomagot a közösbe. Mindben lesz 1-1 szaloncukor, 1-1 csillag + 1 meglepi!

Valamint felajánlotta a segítségét bárkinek, aki kéri, és arra biztat minket, hogy bátran kezdjünk el horgolni tanulni az INTERNET-ről! :-)))  Mivel Ő így tanulta meg!  Hihetetlen!

41 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek!! Kár, hogy nem tudok horgolni :((

    VálaszTörlés
  2. micsoda gyönyörűségek:) kár, hogy nem tudok horgolni.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Andi!

    Szeretnélek meglepni egy díjjal, kérlek nézz be hozzám!
    Chiara

    VálaszTörlés
  4. Nagyon aranyos vagy!!! Köszönöm szépen!!

    VálaszTörlés
  5. Kera, olyan csodás minden darabod, hogy a végén még megtanulok horgolni!:) Kezdést, láncszemet, pálcikát tudok...:))))

    VálaszTörlés
  6. Én pedig most kezdtem el böngészni egyszerű minták után.Nagyon elkapott a hév! :D

    VálaszTörlés
  7. Kedves Andi!
    Nekem elkelne Kera sagítsége a csúcsdísz összeállításához! Itt állok 3 kész csillaggal, és már megpróbáltam minden irányból összeilleszteni, de nem vagyok elégedett az eredménnyel. Lehet, hogy csak nekem nem világos, de a szomszédos csillagok éleit varrja össze? Nekem így keletkezett egy kis kupola, ami megakadályozza a fakanál kicsúszását, de a kupolával átellenes oldalon is kell varrni? Máshogy nehezen tudom elképzelni. Szóval SEGÍTSÉG!!!! Adok egy e-mail címet: reinka@freemail.hu
    Előre is köszönöm, ha segítesz.
    Üdvözlettel: Kata

    VálaszTörlés
  8. Kedves Kata! Írtam Kerának, jelentkezni fog! Én sajnos nem tudok horgolni, nem segíthetek :-((

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörű munkákat készítettél gratulálok.
    Zsuzsi mami

    VálaszTörlés
  10. Én is szeretnék segítséget kérni, ha még aktuális, mert látom, hogy igencsak régiek ezek a bejegyzések. A 8.sortól a sorkezdő magasításnak horgolt három láncszem a rajz szerint nem a szélén van, hanem a harmadik pálca helyén. Ez nekem sántít. Megoldottam, de azért örülnék, ha sikerülne megfejteni, hogy akkor hogy is kéne ezt a sorkezdést horgolni. Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés