Követőim

2010. október 16., szombat

Zsófia pályamunkái

F-né W. Zsófia  küldte ezeket a csodás karácsonyfákat. Már sokszor jeleztem, mennyire lenyűgöznek a horgolt dolgok, de most az "ehető" változat volt rám nagyobb  hatással :-))) 
Zsófi! Nagyon szépen köszönjük!


1. Pályamunka:    
Ehető mézeskalács karácsonyfák




Kellékek:
- egy adag mézeskalács (25 dkg méz,25 dkg vaj,6 tojás,40 dkg porcukor,2 tk.szódabikarbóna,1 zacskó Kotányi mézesfűszer keverék ,reszelt citrom és narancshéj ízlés szerint,4 ek.citromlé,1 kg liszt (ez nagy adagra szánt mennyiség, amit nem használunk fel karácsonyfa készítésre, abból lehet egyéb mézeskalács figurákat készíteni)
- csillag formák papírból kivágva, több méretben
- kis kör alak szintén papírból kivágva, vagy kis méretű kör alakú szaggató
- cukormáz(1 tojásfehérje, kb. 20 dkg porcukor kikeverve)

A mézeskalácsnak valót összegyúrtam, majd hűtőben, follpackban egy éjjelt hagytam állni.
Papírra  több méretben csillagokat rajzoltam, majd kivágtam őket. Ezeket ráfektettem a vékonyra kinyújtott mézeskalács tésztára, késsel körbevágtam, majd megsütöttem ( kb 160 fokon 10-15 percig).
 
Kis kör formákat is kiszaggattam, ezeket a csillagok közé kell majd tenni, hogy szép formája legyen a karácsonyfának, ne legyen túl tömör.
A cukormázat elkészítettem, majd összeállítottam a fát. Alulra a legnagyobb csillag került, erre középre egy pici kör, majd ismét egy csillag ( egy mérettel kisebb), ismét kör és így tovább.
 
Az elemeket cukormázzal ragasztottam össze, majd miután megszáradt a fácska, szépen kidíszítettem.
A tetejére szintén mézeskalácsból készült egy kis szív forma, cukormázzal írókázva.
 
Nem nehéz őket elkészíteni, szép dísze lehet a karácsonyi asztalnak, ill. ajándékként is adható. Ha pedig már elmúlt karácsony, meg is lehet őket enni.

2. Pályamunka:   
Horgolt karácsonyfa






Kellékek:
- horgolótű, varrótű, olló
- hurkapálca
- zöld fonál (közepesen vastag)
- kevés barna fonál
- cérna
- bélésanyag
- műanyag gyöngyök

Több kis csillagot horgoltam vastagabb fonálból, A közepén akkora lyukat kell hagyni, hogy majd beleférjen a hurkapálca. Középen körben haladtam, majd a csúcsokat külön meghorgoltam. 
 
Minden rész 2 db csillagból áll, melyeket kitömtem bélésanyaggal, majd összevarrtam. Miután mind elkészült ( tetszés szerinti darabbal készülhet), a hurkapálcát körbetekertem barna fonállal, és erre fűztem fel a csillagokat. 
Az alját szintén barna fonálból készítettem , kitömtem, és ebbe állítottam a hurkapálcára felfűzött csillagokat.
A végeire műanyag gyöngyöket varrtam , mintha díszek lennének.
A tetejére szintén egy kis műanyag gyöngy-csillag került.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a mézeskalács fád! Mikor még a férjem csak udvarolt nekem ( a héten leszünk 12 éves házasok), az egyik karácsonyra én is ilyesmit csináltam neki, s nagy sikere volt....

    VálaszTörlés
  2. Még egy jó ötlet mézeskalácsból! Csak győzzem megvalósítani:) A horgolt fa is nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés