Követőim

2010. szeptember 25., szombat

Gaby Erika pályamunkái

Újabb pályamunka érkezett a határon túlról! Nagyon örülök neki - ismét! :-)))
 
Gabi  küldte nekünk ezeket a gyönyörű karácsonyi képeslapokat!  Fogadjátok szeretettel!
Köszönjük Gabi!!

1. Pályamunka

 Karácsonyi képeslapok

Karácsonyi képeslapokat készítettem színes kartonból. Szeretem a papírt, annyi minden kihozható belőle, mint például ezek az üdvözlőlapok:



Elkészítésükhöz ezekre van szükségünk:


  • színes lapok és karton lapok
  • olló
  • minta vágó olló ( hobbi boltokban, nagyobb áruházakban kapható)
  • minta lyukasztó ( én angyalkásat meg virág motívumosat használtam, de lehet csillag, harangocska, kinek mi tetszik)
  • hobbi ragasztó
  • arany színű öntapadós díszítő csíkok ( hobbi bolt)
  • dómbornyomó
  • színes kis gyöngyök, organza szalag
Így készült:

Kettőbe hajtottam a piros kartont, ráragasztottam a zöld kartonból kiszabott darabot, nem követtem mintát csak úgy ahogy jött. Azután piros és világoszöld lapokból kivágtam a leveleket illetve a virágokat. A leveleket és a szirmokat kicsit behajtottam, hogy tér hatásuk legyen.

Ezután jött az arany csík, ami voltaképpen a selejt mert maga a minta az szélesebb, ez a keskeny csík pedig ami mellette van a selejt. Szóval nem dobunk el semmit, mindent felhasználunk, mégpedig így:


Ezután jött a belső fele dekorálása. Lehet tetszés szerint vágni, perforálni, ragasztani. Én így díszítettem:



Tipp:

A színeket lehet bárhogy kombinálni, akár a fehéret is be lehet iktatni, akkor ezüst diszitő csíkokat használunk.

Így készült:

A sárga karton lapot középen behajtottam és erre az egyre rányomtattam hogy Kellemes Karácsonyi Ünnepeket. A bordó kartonból keskeny csíkokat vágtam, az egyik szélükön a minta vágó ollóval, majd felragasztottam, úgy ahogy a képeken látszik. A képeslap alsó részére rákerült egy kis szalag organzából, ezt is ragasztottam. A minta lyukasztóval angyalkákat vágtam ki és úgy ragasztottam fel őket, mintha kergetőznének. Ezután a képeslap egyik szélét csillag mintázatú dombornyomóval is diszitettem.






Tipp:
Az organza helyet lehet használni esetleg finom csipkét, szatén szalagot, vagy karácsonyt idéző kereszt szemes kis futót.


Így készült:

Miután ketté hajtottam a kartont, a képeslap előlapját úgy vágtam körbe cikcakkos ollóval a három oldalánál hogy az picivel kissebb legyen mint a hátlap, azután az elejére rárajzoltam egy karácsonfát, majd kisollóval kivágtam. Belülre szalvétát tettem és hogy belül mégse a szalvéta látszódjon, befedtem egy világos lila szinü kartonnal aminek cikcakk vágó ollóval levágtam a széleit, hogy kicsit kissebb legyen mint maga a képeslap előlapja. A belső másik oldalára ugyancsak lila pappirból vágtam, majd ragasztottam széleket.



Ezután az eleje diszitése következett. Lila apró gyöngyöket fűztem cérnára és diszitettem fel velük a karácsonfát. Azután, üveg festésnél használt arany kontúrozóval még körbe rajzoltam a kis fát és az ezüst szinüvel pedig pontokat vittem fel. Ugyan ilyen pontocskákkal diszitettem körbe a képeslap széleit is. Végezetül a pappir lyukasztóval, lyukakat csináltam a képeslap meghajtott szélénél majd átfűztem egy zsinórt. Lentről felfelé haladtam mindkét végével, majd fent masnira kötöttem.

Tipp:

A szalvéta helyett használhatunk, festett selymet, anyagot vagy egy szépen hímzett x szemes karácsonyi motívumot. Ebben az esetben használhatunk keskeny szatén szalagot amit végig vezetünk a karácsonfa körvonalán, majd a tetején masnit kötünk. A képeslap szélébe pedig fűzhetünk szatén vagy organza szallagot.
Így készült:

Miután félbe hajtottam a karton lapot, a képeslap elejére rárajzoltam halványan egy tégla lapot, majd kis ollóval kivágtam úgy ahogy a képeken is látszik. A nyomtatón kinyomtattam egy aranyos szánkózó rénszarvast, kivágtam és a felrajzolt téglalpra ragasztottam.





Teljes egészében is ki lehet színezni a kifestőt, én megelégedtem a sál kifestésével. A belső oldalára ragasztottam még egy zöld kartont amit rövidebbre szabtam mint a képeslap hátlapja.
Tipp:
Nyomtathatunk bármilyen kifestőt amit a gyerek vagy gyerekek szivesen kiszinezhetnek. Akár fényképet is ragaszthatunk, kisbabánk első ultrahangos fotóját, vagy a gyerkőcről készült képet amit szivesen elküldünk nagyszülőknek, családnak, barátoknak.



Így készült:

Félbe hajtottam a karton lapot, majd egy kockás pappirra felrajzoltam egy x szemes karácsonyfa mintát. Itt bátran tervezhetünk saját mintát, mint ahogy én is tettem. Kihajtottam a képeslapot, ráhelyeztem a mintát a képeslap elejére, majd tűvel átszurkáltam a kereszt szemek csücskeit, persze a mintát követve. Zöld szinü, cérnával kivarrtam, megsúgom, nyugodtan tévedhetünk is, senki sem fogja észre venni, elvégre ez a mi mintánk!
Varrás után, a képeslap belsején látható kusza mintát kellet eltakarni. Ezt úgy oldottam meg, hogy kék kartonból vágtam egy keretet, ráragasztottam sárga karton lapot, pár angyalka a minta lyukasztóval és meg is van.
Következett a képeslap diszitése, a széleken körbe arany szinü csík, pár csillag meg pontocska az üveg festésnél használt kontúrozóval.

Tipp:

Először is használjunk gyűszűt a szurkálásnál, nem úgy mint én. Ha egyszerűbb mintával próbálkozunk, azt a nagyobb gyerekek, persze felügyelet alatt, simán kivarrhatják. Például, egy hó ember körvonala, karácsonyfa körvonala, házikó stb. A karácsonfa diszitésénél használhatunk, gyöngyöket, flittert vagy apró színes gombokat.

Úgy próbáltam kialakítani ezeket a képeslapokat, hogy különböző stílust képviseljenek, elvégre mi sem vagyunk egyformák. Más más stilusu képeslapot ajándékozunk szeretteinknek is, például a barát nőnknek a gyöngyös képeslapot, szülőknek az elegánsat, nagyszülőknek küldhetjük a gyerek által kiszínezett kifestős képeslapot stb. Ajándék kísérőként is lehet használni, nem kell feltétlenül postára adni.
Szerintem örömet fognak szerezni azoknak is akik csinálják és azoknak is akik kapják.

Kívánok jó szórakozást és kellemes időtöltést mindazoknak akik megpróbálkoznak valamelyik képeslap elkészítésével!



2. Pályamunka


Ezt a kis tányért amit most készítettem, már nagyon rég meg akartam magamnak csinálni. Valahogy mindig elmaradt. De most itt volt rá a tökéletes alkalom.
Ha valaki egyedi díszítésű tányérra vágyik, amit saját maga is elkészíthet, hát most itt van rá a lehetőség. Szükségünk van egy üveg tányérra, lehet kerek vagy szögletes, nagyobb vagy kisebb, mindegy csak üveg legyen, egy szép szalvétára, ragasztó, ecset és fehér akrill festék. Mielőtt nekilátunk a szalvétát rétegeire szedjük, nekünk csak a legfelső színes rétegre van szükségünk. ( a többit használhatjuk megfázás estén :)). Felfordítsuk a tányért, rátesszük a szalvétát, nem baj ha lelógnak a végek, ecsettel óvatosan de határozott mozdulatokkal felvisszük a ragasztót, hadijuk megszáradni és ekkor levágjuk a felesleges szalvéta darabokat. Ha meleg forrás mellé tesszük akár fél óra alatt is megszárad, a lényeg hogy ne tapadjon a kezünkhöz. Ezután befessük a fehér akrill festékkel, majd hadijuk ezt is megszáradni. Száradás után az akrill vízálló lesz, tehát nyugodtan el tudjuk mosogatni a tányérunkat.

Az elkészítés technikája nagyon hasonló a Batorba álltak készített szalvétás képekre.
 
Ötlet: ha nagyobb tányért használunk, dekorálás után tehetünk bele szalon cukrot vagy süteményt is tálalhatunk rajta. Ajándékba is adhatjuk de szerintem annyira elégedett lesz mindenki az eredménnyel, ha kipróbálják, hogy biztosan megtartják maguknak. :)
Kellemes karácsonyi készülődést! :)
Mivel ez az első így elkészített kis tányérom, szeretném magamnak megtartani, ezt most nem ajánlom fel.

5 megjegyzés:

  1. Hát ezek tök jók. Gratu! Én is szeretem a papírt (is),de újabb ötleteket láttam tőled!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. Örülök ha tetszenek.:)

    VálaszTörlés
  3. Azt hiszem hibásan irtam, nem felforditsuk hanem leforditsuk a tányért, tehát a szalvéta az aljára kerűl. :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jók a képeslapok is és a tányér is klassz!:)

    VálaszTörlés