Követőim

2010. szeptember 16., csütörtök

Cinella pályamunkái

Cinella is küldött egy nagyon jó ötletet, én biztosan el fogom készíteni!
( belefér még az én varrás tudásomba is:-)))   Köszönjük!

1. Pályamunka


Karácsonyi dekoráció
Két egymástól elütő anyagból készítjük. Az egyiknek én zöldet használtam, mert a fenyő is zöld. A másik bármilyen karácsonyi anyag lehet.




A sablon egy egyszerű félkör. A mérete határozza majd meg a fenyő nagyságát.

Én egyszerre szoktam kiszabni a két anyagot, így biztosan egyforma nagyságúak lesznek.
Színükkel egymás felé fordítva összevarrjuk, úgy hogy a felső egyenes részen hagyunk egy kis helyet, ahol ki lehet majd fordítani. Kifordítás után láthatatlan öltésekkel bevarrjuk a kifordítás helyét, majd 2/3-1/3 részre osztjuk a félkörív egyenes részét, és behajtogatjuk, hogy fenyőformát kapjunk.  Vasalás után felerősíthetünk rá egy kis akasztót, de bármilyen díszt tehetünk rá. A csúcsánál meg kell tűzni, hogy ne essen szét.

Remélem érthető volt a leírás, most csináltam először ilyet. J



2. Pályamunka


Karácsonyi biscornu
Tulajdonképpen nagyon egyszerű, és mégsem. Az alap egy négyzet, a mérete szabadon választott. A kisebbik 10x10 cm-es, a nagyobbik 15x15 cm-es. 
Tetszőleges karácsonyi anyagból  szabjunk 2 négyzetet, majd színükkel összefordítva kell összevarrni, úgy hogy az egyik négyzet csücskét a másik négyzet közepéhez illesztjük és így folyamatosan körbevarrjuk. 
Az utolsó kis részt szabadon hagyjuk,  itt fordítjuk ki, majd kitömjük. Végül egy kis akasztót varrunk rá, majd pedig a közepére egy gombot, gyöngyöt varrunk úgy, hogy egyben kicsit össze is húzzuk a „párnácskánkat”.
Jó munkát mindenkinek!
A játékra felajánlok egy fenyőcskét, egy karácsonyi biscornu-val! J




3. Pályamunka

3D-s fenyő






Ez az alkotás nem Cinella ötlete. A neten találta még régebben, de úgy gondolta, megosztja velünk. Én a magam részéről nagyon örülök neki, mert igen dekoratív darab, és lehet, hogy sokan nem ismerik.
Köszönjük!

Szükség van hozzá karácsonyi anyagokra. El lehet készíteni a fenyőt egyfajta anyagból, de 2-3-6 féle anyagból is, attól függ mennyire szeretnénk változatosra! Kell még egy fenyő mintára, (ami kb. 14 cm magas, de ez is lehet egyedi is) töltőanyag.


A fenyő mintát ráfektetjük az anyagra, körberajzoljuk, majd duplán vesszük az anyagot. összegombostűzzük. Ezt megcsináljuk, 3x. Majd mielőtt kivágjuk, a vonal mentén körbevarrjuk, de a talpán hagyunk egy széles helyet, ahol majd kifordítjuk, és megtömjük.




Varrás után körbevágjuk, a csúcsuknál levágjuk a csücsköket, a fenyőágak belső részénél pedig becsípjük, hogy a kifordításnál szépen kifeküdjön.

Miután kifordítottuk mindhárom fenyőnket, akkor megvasaljuk, úgy hogy az alján az anyagot visszahajtjuk addig, amíg be fogjuk varrni.

 Majd egymásra tesszük a három fenyőt és középen hosszában egyenesen összevarrjuk őket.



Most így néz ki aluról:


Ezután kitömjük a fenyőnket, majd az alját bevarrjuk. Majd tegyünk az aljára valami talpnak valót. Én egy fa függönykarikát ragasztottam rá.
 Ilyen, ha elkészül:



Jó munkát mindenkinek! J

3 megjegyzés: