Követőim

2010. szeptember 21., kedd

Viperaeva pályamunkái

Nagy-nagy örömömre szolgál, hogy ez a pályázat a határon túlról érkezett! 
Éva, köszönjük Neked! Itt ismerkedhettek meg Éva munkásságával, fogadjátok szeretettel!



1. Pályamunka

Díszíthető filc karácsonyfa



  1. Alap: laza szövésű natúr színű anyagból kivágtam két kb. 40x45 cm-es darabot, ezeket ragasztosvászonnal leragasztottam, összevarrtam, kifordítottam és körbevarrtam. A hátoldalra egy ingről lebontott zsebet varrtam.
  2. Zöld filcből egy karácsonyfa alakot vágtam ki, ennek a csúcsán és az ágak végén gomblyukakat vágtam. A karácsonyfát rátűztem az alapra, majd megjelöltem a gombok helyét és fényes gombokat varrtam.
  3. Vastag filcből 6 gyertyát vágtam, ezekre arany lángot ragasztottam, majd tépőzár- csíkokat varrtam mindegyikre. Megjelöltem az alapanyagon a gyertyák helyét a karácsonyfa ágain, ahová a tépőzárcsíkok másik felét varrtam. A felső felébe egy fa lécet dugtam, majd bevarrtam a kifordításhoz hagyott nyílást. A hátoldalra egy zsinórt rögzítettem, akasztónak.
  4. Duplán hajtott piros filcből csokrot (5 db), angyalkát (5 db), szívet (1 db), hullócsillagot (1 db) vágtam ki, majd aranyfonallal körbevarrtam.
  5. A piros filcből 3-3 csengőformát vágtam ki, az öt csengőhöz tehát 15-öt, majd ezeket hármassával csengőformára aranyfonallal összevarrtam. A csengőbe kis karácsonyi gömb fémcsengőket rögzítettem és fület.
  6. Az alapra gombolt fenyőfára elhelyeztem a piros díszeket, majd a tépőzár egyik felét a díszekre varrtam, a másik felét az alapról levett karácsonyfára. A csengők számára a szoknyára használt kapcsok akasztós részét varrtam, erre kell felakasztani a csengőket.
  7. Karácsonyi dekoráció, de igazából gyerekszobába szántam. Lehet adventi naptár: advent első napján a fenyőfát kell felgombolni, majd minden nap egy dísz vagy gyertya kerülhet rá a zsebből, az utolsó 24-én. De türelmetlen kisgyerekeknek a karácsonyi időszakban annyiszor csupaszítható le és díszíthető újra a karácsonyfa, ahányszor csak kedvük tartja : ).  



                        


2. Pályamunka
Fahéjas szalvétagyűrűk




Nagyon egyszerű: kell hozzá fahéjrúd, szalmarózsa, kukoricacsuhé és ragasztópisztoly.
Egy darab kukoricacsuhéból, miután beáztattam, fonok egy szalagot. A fahéjrúd egyik felére, középre ráragasztom a szalmarózsát, a másikra a fonott karikát.
Lehet karácsonyfadísz is. Már nem emlékszem: vagy én szántam szalvétagyűrűnek, és mások mondták, hogy lehet dísz is, vagy dísznek szántam, és más találta ki, hogy legyen szalvétagyűrű.

Ezek még tavalyról maradtak, de a sorsolásra egy hat darabból álló csomagot ajánlok fel.






3. Pályamunka

Citromhéj csengők


A fél citromhéjakat árral kilyukasztom, majd megszárítom. Kályhafestékkel aranyozom vagy ezüstözöm. Masnikat készítek (én csuhét használtam, de lehet anyagból is). Vékony drótot hajlítok akasztónak, a drót két szárát összetekerem, a kettő közé illesztem a masnit, megint tekerem. Átfűzöm a citromhéjon, majd gombot húzok rá, és megint összecsavarom a két szálat. Átfűzöm mindkét szálat a hobbiboltban kapható apró gömbcsengőn, majd visszahajtom a drótot, és összecsavarom, amíg lehet. A fölösleget levágom.

Tipp: maradhat sárgán is a héj, és drót helyett lehet fényes fonallal összedolgozni a masnival, a drótcsavarás helyett mindenhol bogozni kell, hogy az akasztó ne csússzon fel-le.

8 megjegyzés:

  1. Csodás a fád, gratulálok!:) Szerintem nekem hamarosan neki kéne állni, hogy ilyen szépre megcsináljam!:) Kell hozzá türelem!
    Nem vagyok nagy varrós, megírnád, hogy mi az a ragasztósvászon? Köszönöm!:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Sajnos nem tudom más megnevezését, de az az anyag, amit rá lehet vasalni az anyagokra, erősítésként. pl. a gallérok, kézelők fonájára. Még próbálom megérdeklődni, hogy mi is ennek a szakszerű neve.

    VálaszTörlés
  3. Én tudom, lányok!! VETEX!! Méterben lehet kapni!

    VálaszTörlés
  4. Andi, Te varrószakkörös vagy, hogy így tudod??? Én az vagyok!:)))) Kösz, hogy kisegítettél! Már rájöttem azóta...

    VálaszTörlés
  5. Andi, feltettem a blogomra a 3. pályamunkát is!

    VálaszTörlés
  6. Azta,ezek soha nem jutottak volna eszembe!:)

    VálaszTörlés