Követőim

2010. november 10., szerda

Erika pályamunkái

Csak ámulok-bámulok attól, amit Erika küldött nekünk! Tudom, mi az a mozaik, láttam is ilyen tárgyakat, na de tojáshéjból??? Azt hiszem, egy ilyen óra igazi kincs, hisz sok-sok-sok  türelem, munka és szeretet kell az elkészítéséhez. No lányok, hajrá!!  Erika, köszönjük!!
( Én azt hiszem, először valami apróbb dologgal próbálkozom :-)))



 

Ezt az órát én tavaly karácsonyra készítettem ajándékba. A különlegessége az, hogy tojáshéj mozaikból van készítve. Nem nehéz csak nagyon idő igényes.
A fa óralap alapra rá kell rajzolni a tetszőleges mintát. A már előre megszínezett tojás héjakat / amiket már előre meg kellett színezni,  én természetes anyagokkal festem: vöröshagyma ,kávé stb / apró 2- 3 mm nagyságúra össze kell törni. És kezdődhet is az alkotás.Amihez csak egy ecset és ragasztó kell. Az apró tojáshéj darabokat a már beragasztózott területre az ecset segítségével rá kell ragasztani. Mint már említettem , nagyon idő igényes. Ez az óra is sokáig készült. Kb. 1 hónapot. A férjem meg is jegyezte hogy nem vagyok normális.:) De a végeredmény szerintem csodálatos.


2. Pályamunka                   
Műanyag ékszerek


Ezeket az ékszereket műanyag palackokból készítettem. Nem kell hozzá más csak egy üres tiszta műanyag palack, olló, mécses, és  ékszer kiegészítők.A nyaklánchoz szalagot használtam.
Mécses lángja fölött csipesszel alakítottam a már formára kivágott műanyag lapokat./ Érdemes egy két próbát készíteni mert nem olyan könnyű a láng feletti formázás./:) Miután kihűlt én forró tűvel lyukat fúrtam rá és abba tettem az ékszer alkatrészeket.









 Az ékszereket felajánlom a közös ajándékozásra!

 
3. Pályamunka
 
Csigás asztaldísz


Rengeteg csigaházat szedtem a nyár folyamán. Gondolkoztam rajta mit is lehetne belőlük készíteni. És rájöttem :)   Egy faháncsra ráragasztottam ragasztó pisztollyal a csigákat / amiket előzőleg már kimostam és fertőtlenítettem/, közéjük tettem egy gyertyát. A csigák elé pedig száraz virágokat ragasztottam. / Lehet több mindennel díszíteni./ A csigákba virág földet tettem és búzát.. Pár nap alatt ki fog hajtani a búza. Az igazság az, hogy most készítettem ilyen díszt először és elég sok hibát követtem el :) Miután a csigákat a háncsra ragasztottam utána kell a virágföldet a házakba tölteni. Ha nem így teszel akkor a száraz virágok is földesek lesznek. És a búzát először egy nedves papírzsebkendőn hajtassátok ki és utána tegyétek a csigaházakba. Úgy szebb lesz. Nállunk ez az asztaldísz lesz karácsonykor az ajándék. Persze a búzát Luca napján fogom a csigaházakba tenni.

2 megjegyzés:

  1. Imádom a "'nem normális" embereket, akiknek ilyen kitartásuk van!:) Irigylésre méltó, az ajándékozottal együtt...!!!:D Gratulálok!

    VálaszTörlés